AĞZINDAN ÇIKANI KULAĞIN DUYSUN

İLETİŞİM EĞİTİMİ

Çalışanlarla yöneticiler, ebeveynler, aile bireyleri birbirini daha yakından tanımadan, ortak noktalarını ve farklılıklarını bilmeden sağlıklı iletişim kuramazlar. İletişim eğitiminin amacı beklentileri anlayarak, kendimizi en iyi şekilde ifade etmenin yolunu bularak kurum içi verimi artırmaktır.

İletişim eğitimleri sonucunda birey dışarıdan nasıl göründüğünün farkına varır ve davranışsal açıdan kendini daha iyi tanır. İletişim eksikliği sonucu oluşan aksaklıkların önüne geçer.

Asıl amaç kurum içi ilişkilerde yapması ve yapmaması gerekenlerin farkına varan bireyin tutum ve davranış değişikliği göstermesini sağlamak, verimliliği artırmaktır.

ETKİLİ KONUŞMA VE HİTABET

Konuşurken dinlenen, spotlar yanmadan kendi ışığıyla ortalığı aydınlatan, hayranlıkla izlenen, sunumların, sahnelerin, radyoların aranılan sesi olmak birçoğumuzun hayali. Öğretmenler, spikerler, avukatlar, doktorlar, psikologlar, siyasetçiler… Evde çocuğumuz, okulda öğrencimiz, muayenehanede hastamız, takside müşterimiz, televizyonda izleyenimiz, radyoda dinleyenimiz, seçim alanlarında seçmenimiz bizi dinliyor, izliyor, anlamaya çalışıyor… Gerçekten bilgimizi fikrimizi onların anlayacağı şekilde anlatabiliyor muyuz?

Kelimeleri doğru telaffuz etmek, akıcı konuşabilmek, cümleleri hak ettikleri vurgu ve tonlamalarla kullanabilmek bu eğitimin amacıdır.

Evet toplum önünde konuşurken yerinden çıkacak gibi olan kalbimizi sakinleştirebilir, heyecanımızı yenebiliriz. Birlikte başarabilir, gerçek bir hatip olabiliriz.

BEDEN DİLİ

Seçilen kelimelerin ve ses tonunun etkili konuşmada elbette büyük önemi var. Ama daha da önemlisi sessiz güç: Beden dili. Karşı tarafa duygularımızı, düşüncelerimizi sesimizi hiç çıkarmadan %60 gibi büyük bir oranla aktarmamızı sağlıyor beden dilimiz.

Beden dili eğitimi sayesinde insanların lisan-ı halini çözebilir; bizim duruşumuz, bakışımız, ellerimiz karşı tarafa ne anlatıyor bilebiliriz.

Beden dilinin şifrelerini çözerek etkili iletişim, ikna ve problemlere hızlı çözüm bulabilme tekniklerini kullanabileceğiz.

SUNUCULUK ve SPİKERLİK

Dönemimiz kitle iletişim araçları arasında büyük yeri bulunan televizyon ve radyo programcılıkları birbirinden farklı özellikler taşımaktadır.

Birinde sesiminiz, görüntümüz hakimken diğerinde sesimiz ve tonlamalarımız ön plana çıkar. Her iki mecrada yapılacak konuşmaların, programların şekli, süresi ve içeriği farklıdır.

Eğitim programı her iki mecraı daha etkili kullanabilmek ve program şekillerine hakim olabilmeyi amaçlamaktadır.

MEDYAYLA DOĞRU İLETİŞİM

Günümüz iletişim kanallarının büyük bölümünü görsel, işitsel ve dijital medya oluşturuyor. Her bir medya farklı bir dil kullanıyor ve her birinin iletişim şekli farklı.

Eğitim sayesinde dijital medya ile iletişim tekniklerini, kullanılması gereken dili, hangi çalışma için hangi medya kanalını kullanmak gerektiğini öğreneceğiz.

PROTOKOL ve NEZAKET KURALLARI

Protokol mesafedir ve kendine özel kuralları vardır. Protokol kuralları evrensel olmakla birlikte toplum hayatı da kültür, gelenek ve göreneklere bağlı olarak bazı yazılı olmayan kuralları barındırır.

Protokol ve nezaket kuralları (âdâb-ı muâşeret) selamlamadan, telefonda görüşmeye, davetlerden oturma düzenine, yemekten hitap şekillerine, kıyafet seçimlerine kadar pekçok alanı içerir.

Toplumsal ahlakın ve geleneklerin devamlılığını sağlayabilmek için var olan görgü kuralları yaşanan sürece göre modernize edilerek kültür yapısına uygun olarak paylaşılmaktadır.

ÖFKE KONTROLÜ

STRES YÖNETİMİ

SUNUM TEKNİKLERİ

LİDERLİK

KURUM KÜLTÜRÜ