SİYASET REKLAMCILIĞI
Şehremini yani bir şehrin en güvenilir kişisi olmanın elbet bir bedeli var. O yola çıkılmışsa bir kere tüm dikenli yollar halınız olacak.
Önünde sonunda kazanan insanlık olacak.
Şehrin yöneticisi ailenin reisi durumundadır. İşte bu sebepledir ki irfan, ilim, ahlak sahibi, kadim kültürü bilen, şehrin gönlünü fethedecek başkanlara her dönem ihtiyaç duyulur.
Mahir başkanlar liyakat, sadakat, adalet ve metanet sahibi olmalı. Kriz yönetebilmeli. Şehrin sabitelerini yönetebilecek kapasitede, yönetimde sürekliliği sağlayabilecek, güçlü bir irade sahibi, şehrin sosyo-kültürel seviyesini yükseltebilecek, protokol adabını teşrifat usulünü bilecek başkanlar bir şehri şehir yapar.
Cahil cesareti ile kendi durumunun farkında olmayan adayların ilgili merciler tarafından yönlendirilmesi çok önemli.
İyi siyaset rakiplerin de gücünü kullanabilmektir. Ancak bunu yapabilmek basiret sahibi ve iyi bir takım yöneticisi olmayı gerektirir. İstikamet planı olmayan bir başkan lider değil yönetici olarak sürecini tamamlamak zorunda kalır.
Mesele seçim kazanmak değil yönetmektir.Bir başkan vizyon-basiret sahibi değilse turan olan memleketi tiran eder.
SİYASET ve REKLAM
Propagandada toplumun eğilimi değiştirilmeye çalışılır, reklamcılıkta bireyin. Seçim dönemlerinin en önemli reklam malzemesi kara propagandadır (dezenformasyon). Adayların ve süreç sonucunda seçimi kazanan başkanların, meclis üyelerinin, muhtarların kısacası siyasetle ilgilenenlerin en güçlü malzemesi reklam kampanyaları. Reklam kampanyaları bir bütün. Kullanılan dil, beden dili, imaj, kıyafet seçimi, oluşturulan kampanyalar, yapılan etkinlikler, kriz yönetimi…
İLETİŞİM
Her medeniyet kendi kavramlarıyla var. İçi boşaltılan Türkçe zamanla yerini yabancı kelimelere bırakıyor. Şive farklı bir durum, daha doğrusu ülkemiz adına bir zenginlik. Ama adayların, yöneticilerin her makamdan kişiyle görüştüğünü düşünürsek iletişimlerinin ve diksiyonlarının düzgünlüğü son derece önemli. Özellikle kelime haznesi zengin olan adaylar-liderler hitabet yeteneklerini de pekiştirmek zorunda.
Seçim konuşmalarında vaatler değil gerçekler esastır. Ama insanoğlu vaadi her zaman gerçeklere tercih etmiştir.
Liderler akıcı, güven verici, anlaşılabilir ve kucaklayıcı konuşmalar yapmalı. Sen dili yerine ben dili, biz dili, gönül dili ile konuşmalı. Kimle hangi dili konuşabileceğini bilmeli. Toplum önünde heyecanını yenebilmeli. Yalan söylememeli. Lider şehrin sakini değil, şehrin sahibi olmalı.
Bir liderin olmazsa olmazı konuşma dilini (protokol dili, halk dili) ve beden dilini iyi kullanması ama ille de gönül diline ulaşmasıdır. Ama unutmamalıyız ki gönül kemale ermeden dilden muhabbet akmaz.
SİYASETÇİLER İLE İLGİLİ KAMPANYA ÖNCESİ VE SONRASI SÜREÇ
• Fotoğraf Çekimi
• Markalaşma
• Kurumsal Kimlik Oluşturulması
• Konuşma Metinlerinin Hazırlanması
• Hitabet ve Diksiyon Eğitimi
• Beden Dili Eğitimi
• Medya ile İletişim Eğitimi
• Seçim Kampanyalarının Oluşturulması
• Basın Danışmanlığı